Οδηγίες για έναν Αυτιστικό εν μέσω καραντίνας…

31/03/2020

ΦΟΒΑΜΑΙ ΠΟΛΥ!

Λαμβάνω συνεχώς μηνύματα από αυτιστικούς φίλους μου ανά τον κόσμο που περνάνε ώρες δύσκολες. Πολύ δύσκολες. Είναι τρομερό όλο αυτό. Κάποτε έβλεπα την τομή των αυτιστικών συμπτωμάτων ανά χώρα, ήπειρο, έθιμα και πολιτισμούς μέσω της δουλειάς μου και εντυπωσιαζόμουν. Τώρα τέμνονται συναισθήματα και καταστάσεις οδυνηρές δεδομένης της παγκόσμιας επιδημίας που διανύουμε.


Ακούω αυξήσεις ψυχοτρόπων φαρμάκων και ουσιών με και χωρίς ιατρικές συνταγές.

Ακούω αλκοόλ, κάπνισμα, εγκλεισμούς. Κατάθλιψη, δυσθυμία, ψυχαναγκαστικές συμπεριφορές σε έδαφος αυτισμού, στερεοτυπίες, αυτοτραυματισμοί. Απόπειρες αυτοκτονίας…


Απόγνωση.


Ακούστε φίλοι μου, θέλω να ξέρετε μερικά πράγματα! Εσείς και ο περίγυρος των αυτιστικών φίλων.


Η αλλαγή του προγράμματος είναι αυτή που σας τρελαίνει.


Το άγχος για το ότι δεν ξέρετε πόσο θα κρατήσει όλο αυτό φταίει.


Και κάθε άνθρωπός αισθάνεται έτσι. Δεν είστε μόνοι. Το ίδιο νιώθουμε κι εμείς οι νευροτυπικοί. Οι δήθεν «κανονικοί».


Εμείς έχουμε το πλεονέκτημα να μιλάμε για αυτό, κρίνουμε, φιλτράρουμε, ελισσόμαστε. Ξεχνάμε.


Κάτι που δεν είναι αυτονόητο σε άτομα που ερευνούν σπιθαμή – σπιθαμή την ψυχή τους. Αναλύουν λεπτά ολόκληρα μία και μόνο λέξη, επεξεργάζονται με τις ώρες τη στάση που πήρε ένας συνομιλητής τους και ψάχνουν να βρουν αν εκείνος ή εμείς κάναμε κάποιο λάθος. Που ακόμα και το ίδιο τους το φύλο είναι κάτι ρευστό για αυτούς. Άτομα που συναισθάνονται τον πόνο με όλο τους το είναι.


Εσείς!


Είναι απόλυτα σωστό και κατανοητό να νιώθετε άσχημα, όμως.


Γιατί εσείς δεν έχετε χρόνο για αυτά, αυτό είναι το θέμα.


Αν μου επιτρέπετε αυτιστικοί μου φίλοι, θα ήθελα να σας δώσω κάποιες συμβουλές καθώς είμαι δίπλα σας σε όλο αυτό:
1. Το να σταματάτε την εργασία σας είναι κάτι πολύ συνηθισμένο. (θυμηθείτε Πάσχα, Χριστούγεννα, Αύγουστος, εποχές για κάποιους κ.α.)
2. Είναι μεγάλη η πίεση που βιώνετε με το να συνυπάρχετε με άλλα άτομα στην τυπική ρουτίνα της ζωής σας, δουλειά, κοινωνική ζωή… οπότε να η ευκαιρία να χαλαρώσουν λίγο τα νεύρα σας.
3. Δείτε το σαν μία δοκιμασία από τις χιλιάδες που καλείστε να βγάλετε εις πέρας σε όλη σας τη ζωή. Και μην μου πείτε ότι δεν περνάτε δοκιμασίες. Γιατί αν κάποιος έπρεπε να μιλάει για δοκιμασίες αυτός θα ήσασταν εσείς και για αυτό είμαι απόλυτα βέβαιος. Δοκιμασία λοιπόν διαχείρισης της αλλαγής… εμπρός!
4. Φανταστείτε από τώρα το πάρτι που θα κάνετε όταν με το καλό τελειώσει όλο αυτό. Και θα τελειώσει, να είστε σίγουροι. Είμαστε όλοι «λίγο πολύ αυτιστικοί» όπως κι εσείς και θέλουμε να ρουτινιάζουμε όσο δεν πιστεύατε.
5. Φτιάξτε μία ρουτίνα κάνοντας πράγματα για εσάς και ΜΟΝΟ. Μακριά από τα πρέπει φροντιστών, θεραπευτών, εκπαιδευτικών και άλλων όσο ήσασταν στην εκπαίδευση.
6. Φτιάξτε ένα πανέμορφο έργο τέχνης και αρχίστε να το γεμίζετε με κουτάκια( ένα για κάθε μέρα) με αγαπημένο/α χρώμα/τα και βαφτίστε το με κάτι ευχάριστο που να σας θυμίζει τον τρέχοντα ιό, που, μην ξεχνάμε, είναι και αυτός δημιούργημα της φύσης, ακόμα και αν ο άνθρωπος τον έφτιαξε, αφού κι εμείς φύση είμαστε. Άρα κομμάτι του είμαστε. Δεν είναι εχθρός μας. Ήρθε για να μας δώσει ένα γερό μάθημα ζωής, μια ακόμα πολύτιμη εμπειρία.
7. Μπορείτε ακόμα να ξεκινήσετε μία συλλογή που θα είναι το δικό σας έργο τέχνης. Από αρώματα φυτών ή μυρωδάτων φρούτων, φύλλων (λεμόνια, δυόσμος…), αποξηραμένα φύλλα φυτών, ηχογραφήσεις της φωνής σας κ.α., τραγούδια ανά κατηγορία – είδος, ζωγραφική σκίτσων από αγαπημένες μάρκες ή εγγραφή αυτών και προέλευση… και όσα πολλά άλλα μπορεί να χωρέσει ο νους σας.
8. ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΤΕΙΤΕ από τις στιγμές της καραντίνας στρέφοντας την προσοχή σας σε κάτι εξαιρετικά αγαπητό που δεν είχατε το χρόνο να ασχοληθείτε πριν, ακριβώς γιατί είχατε πάντα γεμάτες μέρες από μια ρουτίνα που ΔΕΝ ΕΠΙΛΕΞΑΤΕ.
9. Οι φροντιστές ατόμων που είναι λιγότερο λειτουργικοί μπορούν να βοηθήσουν εκείνοι στην δημιουργία μίας συλλογής «έργου τέχνης».
10. Εσείς οι φροντιστές, μην παροτρύνετε – καθοδηγήσετε σύμφωνα με αυτό που θεωρείτε εσείς ενδιαφέρον αλλά πάντα με τα ενδιαφέροντα των ίδιων των αυτιστικών. Έχουν απολύτως τα ίδια δικαιώματα με όλους μας ούτως ή άλλως. Μπορεί να είναι από σακουλάκια τσίχλας, μία συγκεκριμένη συσκευασία μπισκότων, μέχρι σκουριασμένα άχρηστα σίδερα, χαρτιά και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Έχω δει έργα αυτιστικών από «σκουπίδια» για εμάς που τελικά πήραν μεγάλη αναγνώριση σε παγκόσμια κλίμακα.
11. Ενθουσιαστείτε μέχρι εκεί που δεν παίρνει για το έργο αυτό, εν ανάγκη προσποιηθείτε, που δεν νομίζω να χρειαστεί.
12. Παρουσιάστε το έργο που θα φτιάξετε μετά το πέρας της δοκιμασίας που ζούμε σε έκθεση, στο σχολείο, σε συνεργάτες, σε συγγενείς και όπου αλλού εσείς νομίζετε ότι αξίζει. Μπορείτε αν θέλετε να κρατήσετε μυστική τη δημιουργία του έργου. Η δημιουργία και εσείς. Ξέρω καλά ότι τα πάτε πολύ καλά με τον εαυτό σας.
13. Να είστε προετοιμασμένοι ότι το έργο μπορεί να είναι πολύ σύντομο, γιατί η δοκιμασία μπορεί να λήξει σύντομα ή και μεγάλο, που σημαίνει ότι θα έχουμε χρόνο να το τελειοποιούμε μέρα με τη μέρα. Και στις δύο περιπτώσεις κερδισμένοι είμαστε.
14. Προετοιμαστείτε από τώρα για την επανένταξή σας στους κανονικούς ρυθμούς γατί αυτό είναι σίγουρο ότι σύντομα θα γίνει. Δεν είναι απίθανο να μην θέλετε ξανά την κανονική ζωή.
15. Σκεφτείτε από τώρα πόσο πιο δυνατοί θα είστε μετά από όλο αυτό.
16. Νιώστε τη γλυκιά ευεξία της αφήγησης των συναισθημάτων σας έναν χρόνο μετά. Πέρυσι σαν σήμερα…
17. Μην ντραπείτε να ζητήσετε βοήθεια από ειδικούς που γνωρίζουν για τον αυτισμό σας.
18. Πάρτε όσα δικαιολογητικά χρειάζεται από όλους τους κατάλληλους αρμόδιους φορείς για προσαρμοσμένα μέτρα. Υπάρχουν περιπτώσεις σαν και τις δικές σας που με ένα και μόνο χαρτί μπορείτε να βγείτε όσες φορές θέλετε έξω.
19. Μιλήστε σε άτομα που εμπιστεύεστε.
20. Κοινωνικοποιηθείτε. Υπάρχουν διαδικτυακές ομάδες και σελίδες σε όλο τον κόσμο που μπορείτε να αντλήσετε δύναμη και να καταλάβετε ότι υπάρχουν πολλές χιλιάδες άτομα που νιώθουν ΑΚΡΙΒΩΣ όπως εσείς.
21. Να θυμάστε ότι θα είμαι δίπλα σας και υπάρχουν πολλοί σαν κι έμενα στο επάγγελμά μου αλλά και σε άλλα γιατί πάνω από όλα…
22. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ!

Με όλη μου την πολλή, πολλή αγάπη.

Καλό βράδυ φίλοι μου!

Μποχατζιάρ Σπ. Ευάγγελος
Λογοθεραπευτής, Ειδικός Παιδαγωγός – Ιrlen Diagnostician – Clinic Director – trainer, INPP S. P.
©All rights reserved.

 

Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Μποχατζιάρ Σπ. Ευάγγελος

Λογοθεραπευτής – Ιrlen Diagnostician – Clinic Director –  trainer,   INPP  Sc. P.

Διευθυντής Πρότυπου Θεραπευτικού Κέντρου Πάτρας & Ινστιτούτου Ίρλεν Ελλάδας

INPP School Program (The Institute for Neuro-Physiological Psychology, Chester UK)

Θεραπευτής Lidcombe(Τραυλισμός προσχολικής ηλικίας – εκπαίδευση γονέων)

Ειδικευμένος στην Αμερική(Ιrlen Institute International HQ, L. Beach, USA)