Παγκόσμια Εβδομάδα Πρωτοβουλίας Ευαισθητοποίησης για το Σύνδρομο Irlen 14-18 Οκτωβρίου!!!

11/10/2019

Με αφορμή την  Παγκόσμια Εβδομάδα Πρωτοβουλίας Ευαισθητοποίησης για το Σύνδρομο Irlen, το Πρότυπο θεραπευτικό Κέντρο Ινστιτούτο Ίρλεν Ελλάδας  προσκαλεί όλα τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να δείξουν την υποστήριξή  και την κατανόησή τους, σε όλους τους μαθητές με σύνδρομο Irlen απενεργοποιώντας τα  φώτα φθορίου τους για ένα λεπτό την Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019 στις 10:00 π.μ.

 

Λίγα λόγια για το Σύνδρομο Ίρλεν…

Το σύνδρομο ΙΡΛΕΝ είναι ένα αντιληπτικό πρόβλημα που επηρεάζει όλη τη μαθησιακή απόδοση του μαθητή, ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία. Οφείλεται στην ανικανότητα του εγκεφάλου να επεξεργαστεί ορισμένες ακτινοβολίες του φυσικού φωτός με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος του ατόμου που πάσχει να φορτίζει παραπάνω εγκεφαλικά κέντρα απ΄ όσα χρειάζεται.

Τα συμπτώματα του συνδρόμου Ίρλεν σχετίζονται με την εγκεφαλική υπερφόρτωση που προκαλεί. Στα άτομα που πάσχουν από αυτό, διαταράσσεται η ορμονική ισορροπία του οργανισμού τους αφού οι άνθρωποι αυτοί βιώνουν στρες.

Χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες :

  1. Την ώρα του διαβάσματος :
  • Κουράζονται εύκολα και γρήγορα.
  • Μισοκλείνουν τα μάτια τους.
  • Μετακινούνται πιο κοντά ή πιο μακριά από τη σελίδα.
  • Χάνουν συχνά το σημείο τους την ώρα του διαβάσματος.
  • Χρειάζονται οπωσδήποτε κάποιο στυλό ή σημειωτή για να διαβάσουν.
  • Κάνουν επιπόλαια λάθη.
  • Έχουν πρόβλημα να καταλάβουν ή να θυμηθούν αυτά που διαβάζουν.
  • Διαβάζουν λάθος τις λέξεις.
  • Τα μάτια τους τσούζουν, πονάνε, καίνε ή κοκκινίζουν.
  • Τρίβουν συχνά τα μάτια τους, τα αισθάνονται ξερά .
  • Ανοιγοκλείνουν συνεχώς τα μάτια τους ή τα γουρλώνουν.
  • Αλληθωρίζουν ή συνοφρυώνονται.
  • Κάνουν συχνά διαλλείματα την ώρα του διαβάσματος.
  • Προτιμούν να διαβάζουν με χαμηλωμένα φώτα ή ποτέ δεν μπορούν να βρουν τον κατάλληλο φωτισμό για να διαβάζουν.
  1. Ευαισθησία στο φως

Ενοχλήσεις από τα φώτα φθορίου, τα έντονα φώτα, τα λαμπερά αντικείμενα, το φως του ηλίου, ή την νυχτερινή οδήγηση.

  1. Φτωχή απόδοση – ικανότητες

Φτωχή πρόοδος στην ανάγνωση, βαθμοί που δεν αντιπροσωπεύουν την προσπάθεια και τις γνώσεις τους, οι βαθμοί στα διαγωνίσματά τους είναι χαμηλότεροι από όσο περιμένουν, αποφεύγουν το διάβασμα, ή δεν διαβάζουν για ευχαρίστηση.

  1. Αναγνωστικές Δυσκολίες

Προβλήματα με την ευκρίνεια ή με την σταθερότητα της τυπωμένης   σελίδας (γράμματα) ή το άσπρο υπόβαθρο επηρεάζει την ανάγνωση των λέξεων , των αριθμών ή των μουσικών νότων. Φτωχή ταχύτητα,  ακρίβεια, κατανόηση,  και ευχαρίστηση.

  1. Φτωχή προσοχή και συγκέντρωση.

Εύκολα αποσπάται η προσοχή τους και έχουν προβλήματα να ξεκινήσουν μια άσκηση, να μείνουν σε μια άσκηση, δείχνουν ότι κουράζονται εύκολά και γρήγορα, νιώθουν ανησυχία ή νευρικότητα.

  1. Πονοκέφαλοι και Φυσικά Συμπτώματα

Πονοκέφαλοι, στομαχόπονοι, ή ημικρανίες, οι οποίες δεν έχουν κάποια ιατρική αιτία, από το διάβασμα, τις ασκήσεις  για το σπίτι, ή άλλες αντιληπτικές δραστηριότητες.

  1. Κούραση ή μη άνεση

Νιώθουν ότι εξαντλούνται (σπαταλούν περισσότερη ενέργεια), κουράζονται, ή νιώθουν νύστα, όταν διαβάζουν – μελετούν ή κάνουν αντιληπτικές δραστηριότητες.

  1. Φτωχή Αντίληψη Βάθους

Ανικανότητα να υπολογίσουν με ακρίβεια τις αποστάσεις, τις αναλογίες του χώρου. Δυσκολία με τις κυλιόμενες σκάλες, σκαλοπάτια, σε αθλήματα που παίζονται με μπάλα, ή την οδήγηση.

Η συχνότητα εμφάνισης του Συνδρόμου Irlen αφορά το:

  • 14% του γενικού πληθυσμού δεν αντέχουν το άσπρο φως
  • 50% παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες υποφέρουν στο λευκό φόντο
  • 75% των ατόμων με δυσαναγνωσία
  • 33%των ατόμων με ΔΕΠ-Υ δυσλεξία πρόκειται για λάθος διάγνωση
  • 55%ατόμων που υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο
  • 15% των χαρισματικών αναγνωστών ξοδεύουν παραπάνω ενέργεια για να τα καταφέρουν σε σύγκριση με άτομα της ίδιας ηλικίας
  • Άτομα με προβλήματα όρασης που δεν αντιμετωπίζονται πλήρως από τον οφθαλμίατρο.
  • Ιδιαίτερα υψηλά είναι τα ποσοστά που μπορεί να αφορά σε παιδιά με νοητική υστέρηση και αυτισμό.

 

Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Μποχατζιάρ Σπ. Ευάγγελος

Λογοθεραπευτής – Ιrlen Diagnostician – Clinic Director –  trainer,   INPP  Sc. P.

Διευθυντής Πρότυπου Θεραπευτικού Κέντρου Πάτρας & Ινστιτούτου Ίρλεν Ελλάδας

INPP School Program (The Institute for Neuro-Physiological Psychology, Chester UK)

Θεραπευτής Lidcombe(Τραυλισμός προσχολικής ηλικίας – εκπαίδευση γονέων)

Ειδικευμένος στην Αμερική(Ιrlen Institute International HQ, L. Beach, USA)

Υπεύθυνος Διαγνώσεων Ίρλεν Κύπρου, Βουλγαρίας, Ιταλίας & Oμάν (Ην. Αραβικά Εμιράτα) – Εκπαιδευτής Ίρλεν